Wyceń usługę

Strony internetowe – pytania i odpowiedzi #2

Wróć do wpisów
Kategoria: Strony www
Listopad 20, 2018

W procesie realizacji projektów naszych Klientów dostajemy wiele pytań. Postanowiliśmy zebrać te najczęstsze i publikować wraz z odpowiedziami w cyklu artykułów – to jego druga odsłona :)

Chciałbym, żeby była taka opcja, żeby można dzwonić klikają tylko na sam numer telefonu w kontakcie.

Interaktywne, klikalne numery telefonów oraz maili, nietrudno wykonać, ale należy pamiętać o ich odpowiednim zabezpieczeniu przed indeksacją przez roboty rozsyłające spam.

Chcemy, aby serwer oraz hosting był dostarczony przez inną firmę niż twórcy strony. Czy stanowi to problem?

Nie, zarówno hosting jak i domena może pochodzić od dowolnego dostawcy, o ile spełnia wymagania minimalne do sprawnego działania serwisu.

Czy klient ma bezpośredni kontakt z wykonawcami strony?

Tak, cały zespół projektowy jest dostępny przez cały czas trwania projektu. Nad całością prac i sprawną komunikacją czuwa Project Manager, ale na dowolnym etapie można skonsultować wybrane kwestie, np. z grafikiem lub programistą.

Co najlepiej umieścić na początku strony?

Częstym wyborem jest duże, widoczne logo i slider z treściami reklamowymi – nie jest to jednak zazwyczaj dobry wybór. Logo nie powinno dominować, jeśli treść strony zainteresuje użytkownika, z pewnością zapamięta także logo, nawet jeśli będzie niewielkie. Slider to element, który zazwyczaj również można pominąć – użytkownicy nie czekają na następne slajdy, występuje efekt ślepoty na bannery.  Na start wystarczy jedno, konkretne hasło informujące o czym będzie strona lub wzbudzające zainteresowanie do dalszego przeglądania.

Animowane odliczanie różnych elementów przedstawionych liczbowo – np. liczba klientów, zrealizowanych projektów itd. Czy to dobry pomysł?

To na pewno popularny element, który szybko podbił serca designerów. Pamiętaj jednak, że to zgrana klisza. Jeśli liczby są tylko w przybliżeniu lub są abstrakcyjne (np. ilość wypitych przy projektach kubków kawy), lepiej je odpuścić.

Moduł bloga – czy warto go projektować i prowadzić?

Zdecydowanie tak, szczególnie na potrzeby pozycjonowania, warto mieć stałe źródło nowej treści na stronie.

Dobranie zdjęć do strony internetowej, skąd je wziąć?

Zdjęcia z licencją do użytku komercyjnego oferuje wiele banków zdjęć – np. Adobe Stock (dawniej Fotolia). To najlepsze miejsce na pozyskanie wysokiej jakości materiałów w rozsądnym budżecie. Należy jednak pamiętać, że nic nie zastąpi naturalnych, własnych fotografii. Jeśli nie jesteśmy w stanie przeprowadzić profesjonalnej sesji, to elementy dekoracyjne można zakupić z banku zdjęć. Warto jednak w przypadku innych elementów użyć własnych materiałów, nawet jeśli są niższej jakości. Buduje to zaufanie i relacje z klientem.

Zdjęcia, o które warto wzbogacić realizację są elementem projektu, oczywiście pomożemy w doborze i zorganizujemy zakup.

Zgodność z najnowszymi przeglądarkami. Chrome, FireFox, Internet Explorer 11, Edge, Opera, Safari.

Zgodność z aktualną technologią – responsywny design, czy wyświetlanie na aktualnych przeglądarkach – to standard naszych realizacji.

Szybkie wczytywanie strony – co robicie pod tym względem?

Wykonujemy optymalizację pod kątem wydajności jeszcze podczas prac na wersji developerskiej – przed wdrożeniem strony na docelową domenę.

Informacja o cookies oraz RODO.

Zarówno w projektach dedykowanych, jak i w odgórnie zaplanowanych strukturach stron

modułowych standardowo planujemy miejsce na te treści. Ich przygotowaniem zajmuje się jednak klient.

Michał Zarzycki
Michał Zarzycki
Specjalista ds. sprzedaży stron www. W handlu obecny odkąd pamięta. Zawsze doradzi najlepsze rozwiązanie i zaplanuje optymalną strategię działań.
Komentarze