Zamów stronę

Strona internetowa dla agencji pracy – specyfika i wyzwania

Wróć do wpisów
Styczeń 12, 2019

Strona internetowa o przeznaczeniu dla agencji pracy ma niełatwe zadanie połączenia dwóch aspektów jej prowadzenia. Z jednej strony przekaz kierowany jest do Klientów firmy, a więc przedsiębiorstw poszukujących pracowników. Z drugiej strony, przekaz powinien być skupiony na potencjalnych kandydatach szukających pracy.

Przed projektantami stoi więc wyzwanie w postaci połączenia obu grup odwiedzających stronę. Co więcej, obie grupy poszukują na stronie innych informacji, inne elementy stanowią dla nich wartość.

Celem strony jest więc pozyskanie uwagi Użytkownika, przedsiębiorcy lub kandydata, i szybkie przekierowanie go do tych sekcji strony, które zawierają przekaz skrojony do jego potrzeb.

Specyfika grupy docelowej

W przypadku kandydata są to przede wszystkim oferty pracy oraz te elementy, które potwierdzają profesjonalizm i bezpieczeństwo przy korzystaniu z usług agencji. Szczególnie, gdy praca odbywa się poza granicami kraju. Kluczowe są więc:

  • wygodna wyszukiwarka ofert, szybkie zawężenie kryteriów – nikt nie chce przedzierać się przez losowe oferty,
  • estetyczna i przejrzysta lista ofert,
  • komplet informacji o ofercie przedstawiony w uporządkowany sposób,
  • wygodny formularz zgłoszeniowy,
  • komplet informacji o ofercie agencji, zakresie działań,
  • porady praktyczne, np. przy wyjazdach do pracy za granicą .

W przypadku przedsiębiorcy szczególnie ważne jest podkreślenie doświadczenia agencji, sposobie współpracy oraz zakresie działań. Kluczowe jest więc:

  • przedstawienie referencji agencji,
  • przedstawienie workflow pracy w całym procesie rekrutacyjnym,
  • przedstawienie doświadczenia agencji,
  • umożliwienie szybkiego kontaktu biznesowego.

Lista ofert na stronie mondi-polska.pl

Oferty pracy na stronie agencji – integracja z oprogramowaniem do zarządzania rekrutacją

Przedstawienie ofert pracy na stronie internetowej jest szczególnie ważne dla działu pracowników prowadzących rekrutacje. Koniecznym wymogiem jest więc zintegrowanie strony z systemem dla rekruterów, takim jak E-Rekruter czy Employ System pozwalających na koordynowanie całego procesu, kontrolować wymogi RODO oraz porządkować kandydatury.

System stanowi bazę ofert, które następnie są przekazywane do różnych kanałów publikacji – portalu typu pracuj.pl, do intranetu czy na stronę internetową. By zrealizować eksport ofert na stronę internetową konieczna jest integracja z wybranym oprogramowaniem. Realizując stronę dla agencji pracy integracja z oprogramowaniem jest jednym z najważniejszych elementów, które realizujemy.

Zasada działanie aplikacji E-rekruter. Źródło: erecruiter.pl

Wyszukiwarka ofert
Mając już oferty na stronie musimy umożliwiać ich łatwe sortowanie, wyszukiwanie i filtrowanie. Dobrze przygotowana wyszukiwarka jest niezbędnym elementem serwisu.
Warto zaplanować w niej funkcje takie jak:

  • podpowiedzi ofert podczas wpisywania treści – już w trakcie pisania, wyszukiwarka dynamicznie podpowiada jakie oferty są najbliższe wpisywanym frazom,
  • korygowanie błędów pisowni,
  • wyszukiwanie w wybranych kategoriach, takich jak branże,
  • szybkie wczytywanie listy wyników bez przeładowania za pomocą technologii AJAX.

Wyszukiwarka na stronie mondi-polska.pl

Generowanie CV
Chcąc aplikować na wybrane stanowisko potrzebujemy CV. Nie zawsze mamy pod ręką aktualny dokument. Dlatego atrakcyjnym dodatkiem do serwisu będzie generator CV umieszczony na stronie. Dzięki niemu użytkownik może na miejscu wygenerować dokument potrzebny mu do aplikacji na wybrane stanowisko. Generator ma postać wygodnego formularza i stanowi opcjonalny moduł, który oferujemy naszym klientom.

Poradniki
Moduł bloga lub poradnika pełni dwojaką funkcję – z jednej strony jest to doskonały sposób na pozycjonowanie (a więc dostarczania treści), z drugiej, możemy przekazać aplikującym ważne informacje, np. gdy agencja pracy działa zagranicą. Aktywnie prowadzony poradnik lub blog pozwala przybliżyć realia pracy kandydatom, budując zaufanie do agencji.

Stworzenie strony internetowej dla agencji pracy musi więc uwzględniać dualizm oferty, odpowiednie rozwiązania techniczne oraz godzić interesy obu grup użytkowników. Mając na względzie te kluczowe obszary projekt z pewnością przyniesie korzyść i zwiększy skuteczność w zakresie pozyskiwania kontrahentów jak i procesu rekrutacji.

Chcesz poznać ofertę na doskonale przygotowany i funkcjonalny serwis dla swojej agencji pracy? Chcesz by dobrze się w nim czuli zarówno przedsiębiorcy jak i poszukujący pracy? Napisz do nas.

Poznaj nasze referencje od agencji pracy:

 

 

Wojciech Popiela
Wojciech Popiela
Project Manager i developer z ośmioletnim stażem. Doświadczenie zdobywał przy realizacji dużych projektów aplikacji internetowych. W TenseApp! czuwa nad jakością wdrożeń i rozwojem usługi jako członek zarządu.
Komentarze