Wyceń usługę

Przebudowa strony internetowej – poradnik

Wróć do wpisów
Kategoria: Strony www
Luty 01, 2019

Przebudowa strony internetowej – poradnik

Aby firmowa strona internetowa stale cieszyła się ogromną popularnością i przyciągała nowych klientów, należy obserwować zmieniające się trendy i przeprowadzać modyfikacje, które dopasują do nich witrynę. Jeśli chcesz wiedzieć, kiedy zdecydować się na przebudowę, zapoznaj się już teraz z tym artykułem.

Rozwój nowoczesnych technologii postępuje dzisiaj w ogromnym tempie. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku mody i to zdecydowanie nie tylko tej odzieżowej. W przypadku stron internetowych oba te aspekty odgrywają ogromną rolę, gdy właścicielowi zależy na realnych zyskach płynących z prowadzenia witryny.

Dotyczy to zatem przede wszystkim przedsiębiorców. Strony tworzone są w celach informacyjnych i mogą być elementem budowania pozytywnego wizerunku i świadomości o marce. Mogą także stanowić dodatkowy punkt dystrybucji produktów, a i nierzadko znajdziemy firmowe witryny tworzące niejako zbiór cennych poradników.

Niestety jednak nawet najbardziej wartościowa treść najczęściej nie przekłada się na popularność witryny, jeśli ta nie spełnia aktualnych standardów, wygląda nieciekawie i nie stara się nadążać za współczesnymi trendami. Warto więc obserwować to, co dzieje się w sieci i odpowiednio reagować na zmiany, modernizując i przebudowując regularnie swoją stronę.

Dzisiaj przyjrzymy się temu, jakie czynniki powinny zachęcić każdego właściciela witryny do przeprowadzenia pewnych zmian.

Kiedy użytkownicy wyraźnie uciekają ze strony

Kilkusekundowe wizyty nowych użytkowników na stronie nie są niczym niezwykłym dopóki stanowią one jedynie niewielki procent wszystkich wejść. Jeśli jednak obserwujemy wyraźny wzrost odrzuceń, a więc nowe osoby praktycznie od razu opuszczają stronę, to trzeba przyjrzeć się problemowi bliżej.

Powodów tego może być wiele, a do najczęstszych zalicza się:

  • nieprzemyślana nawigacja, która doprowadza do tego, że użytkownicy gubią się na witrynie,
  • niska jakość treści,
  • przestarzała funkcjonalność witryny,
  • brak wyraźnych zachęt do wykonania konkretnych kroków po wejściu na stronę.

Z pewnością jest to znak, że strona wymaga głębszej analizy, a następnie modyfikacji bądź nawet solidnej przebudowy. Bardzo pomocne są tutaj narzędzia analityczne udostępniane za darmo przez Google, które na przykład obrazują ruchy użytkowników po wejściu na stronę.

Niedopasowanie do urządzeń mobilnych

Obecnie ludzie przeglądają internet nie tylko z pomocą swoich komputerów stacjonarnych czy laptopów. Wykorzystywanie do tego celu telefonów komórkowych czy tabletów to już standard, a to oznacza, że właściciele stron internetowych muszą dopasować się do tego trendu. Responsywne witryny RWD zaprogramowane są w taki sposób, aby ich wielkość, moduły i całe menu nawigacyjne automatycznie dopasowywały się do wielkości ekranu urządzenia, na jakim są otwierane. W efekcie przeglądanie informacji jest komfortowe zarówno na komputerach, jak i na smartfonach czy tabletach, niezależnie od ich wielkości.

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem technologii RWD na swoje witrynie, możesz zgłosić się do nas. W Tense App zadbamy o to, aby strona doskonale się prezentowała na każdym urządzeniu.

Nieciekawa lub niemodna szata graficzna

W internecie dość dynamicznie zmienia się również moda na szatę graficzną, rozplanowanie wszystkich elementów i na ogólny wygląd. Przestarzały szablon na pewno źle wygląda i zniechęca do korzystania ze strony, ale należy również pamiętać o wizerunku. Nieważne, czy mamy do czynienia z firmową wizytówką, stroną typowo promocyjną czy ze sklepem. Nieprofesjonalny wygląd witryny zawsze automatycznie będzie kojarzony z podejściem firmy do swojej pracy.

Oczywiście nie trzeba zmieniać wyglądu co kilka miesięcy, ale reagowanie na poważniejsze zmiany w trendach i przebudowa zgodnie z nimi jest naprawdę mile widziana.

Problemy z pozycjonowaniem

Jeśli pomimo nawet bardzo silnych starań przy promocji witryny są ogromne problemy z uzyskaniem dla niej wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, to może oznaczać, że niezbędna będzie solidna przebudowa. Każda witryna musi być dopasowywana do standardów wymaganych przez SEO. Błędy w kodzie, przestarzałe moduły, a nawet niskiej jakości treści mogą budować potężny mur, którego nie da się pokonać nawet przy inwestowaniu w promocję ogromnych pieniędzy.

Nieczytelna sekcja nawigacyjna

Użytkownicy internetu liczą dzisiaj na to, że wchodząc na konkretną stronę, od razu znajdą na niej potrzebne informacje. Samo dotarcie do poszczególnych sekcji serwisu również powinno być wręcz intuicyjne, a i osoba odwiedzająca stronę nie powinna doświadczyć niemiłego uczucia zgubienia się w nieprzemyślanym gąszczu elementów nawigacyjnych.

Dawniej na stronach stosowało się mocno rozbudowane sekcje z menu, które jednak dzisiaj są absolutnie niepożądane i tylko odstraszają potencjalnych klientów. Nierzadko to jest właśnie powód zniechęcający do zapoznawania się z informacjami i przebudowa witryny pod kątem zmiany całego systemu nawigacji jest wtedy wręcz niezbędna.

Brak zysków płynących z posiadania strony firmowej

Wyraźny spadek zysków związanych z prowadzeniem witryny jest w zasadzie najlepszym dowodem na to, że wymaga ona wręcz kompleksowej przebudowy. Choć problemem może być również sama oferta, a więc jej atrakcyjność, tak jakość wykonania i wygląd witryny stanowi nierzadko nawet połowę ogólnego sukcesu w sieci.

Pamiętajcie o tym, że raz zbudowana strona, nawet naprawdę ciekawa i profesjonalna, nie może być porzucona na długie lata. W przypadku na przykład wizytówek firmowych oczywiste jest to, że same treści aktualizuje się bardzo rzadko, ale już forma witryny powinna być modyfikowana zgodnie ze zmieniającymi się standardami. To zawsze pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, przyciąga klientów i pozwala na osiąganie jeszcze większych zysków.

Nasi specjaliści z TenseApp! mogą zająć się zarówno przebudową poszczególnych elementów strony, jak i kompleksowymi zmianami, w tym budową zupełnie od nowa, jeśli tylko będzie taka potrzeba. Czasem wykonanie witryny od nowa jest nie tylko szybszym, ale także tańszym rozwiązaniem.

Michał Zarzycki
Michał Zarzycki
Specjalista ds. sprzedaży stron www. W handlu obecny odkąd pamięta. Zawsze doradzi najlepsze rozwiązanie i zaplanuje optymalną strategię działań.
Komentarze