Zamów stronę

Nowoczesne strony internetowe – najważniejsze cechy

Wróć do wpisów
Kategoria: Strony www
Luty 04, 2019

Poznaj najważniejsze cechy nowoczesnej strony internetowej i sprawdź, na co zwrócić szczególną uwagę, planując przebudowę witryny w swojej firmie. TenseApp! zapewnia kompleksowe wsparcie w zakresie tworzenia stron www dla firm i klientów indywidualnych – sprawdź naszą ofertę.

Nowoczesne strony internetowe – najważniejsze cechy

W przypadku stron internetowych trudno mówić o kanonach czy ponadczasowych rozwiązaniach, z uwagi na fakt, iż trendy w web designie zmieniają się z ogromną dynamiką. Jeśli jednak stoisz przed zadaniem odświeżenia serwisu www w swojej firmie, przebudowy sklepu internetowego czy chcesz od podstaw zbudować bloga, powinieneś znać najważniejsze cechy, jakimi charakteryzuje się nowoczesna strona internetowa.

Design strony – prostota i funkcjonalność

Pierwszą rzeczą, na jaką większość z nas zwraca uwagę, wchodząc pierwszy raz na stronę internetową, jest jej szata graficzna i design. To te kwestie najbardziej rzucają się w oczy, nic więc dziwnego, że należy dołożyć odpowiednich starań, aby szatą graficzną przyciągnąć użytkowników, a nie ich zniechęcić. Współczesne strony internetowe cechuje szeroko rozumiana prostota – rezygnuje się z nadmiernej liczny kolorów na stronie, tekstur, gradientów cieniowania. Ich miejsce zajmuje tzw. projektowanie płaskie, czyli flat design. Jego cechą jest ograniczenie liczby kolorów do niezbędnego minimum na rzecz wyraźnych i czytelnych czcionek i mniej skomplikowanych elementów graficznych. Wszystko po to, aby witryna stała się bardziej czytelna i lepiej wyświetlała się na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach czy netbookach. Minimalizm w projektowaniu to trend, który dostrzec można już od paru ładnych lat. Najczęściej przejawia się on w rezygnacji z kolorowego tła i zastąpieniu go bielą, która nie tylko wpływa na lepszą czytelność zawartości, ale jednocześnie pozwala skuteczniej wyeksponować to, co naprawdę ważne.

Merytoryczna, przyjazna dla użytkownika treść

Choć pierwsze wrażenie „robi” zazwyczaj szata graficzna strony, nie oznacza to, że tworząc nowoczesną witrynę, możemy zbagatelizować kwestie związane z dostarczeniem odpowiedniego contentu. Treści na stronie stanowią wizytówkę firmy – należy zadbać o to, by informacje były przydatne użytkownikowi i pozwalały mu rozwiązać określony problem: uzyskać dane kontaktowe do firmy, poznać jej ofertę czy przekonać do skorzystania z konkretnej usługi. Teksty powinny być unikatowe, ciekawe i pozbawione marketingowej mowy-trawy, jednocześnie stanowiąc wsparcie procesów pozycjonowania i optymalizacji poprzez m.in. umiejętne wkomponowanie fraz i słów kluczowych.

Call to action – wezwanie do działania

Jedną z najbardziej charakterystycznych cech nowoczesnych serwisów www jest wezwanie użytkowników do podjęcia określonych działań: dokonania zakupu, rezerwacji usługi, kontaktu lub pozostawienia danych w celu otrzymywania ofert reklamowych. Wezwanie do działania powinno być tożsame z podstawowym celem strony, którym może być sprzedaż, zbieranie danych, subskrypcja usługi lub wysyłka newsletterów. Wezwanie powinno być sugestywne i jasno określać, jakie czynności powinien wykonać użytkownik, aby uzyskać daną korzyść. Charakterystycznym elementem jest przycisk CTA, np. „KUP”, „ZAPISZ SIĘ”, „ZOSTAW KONTAKT” itp., umiejscowiony w widocznym miejscu na stronie.

Strona dostosowana do urządzeń mobilnych

Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do wyświetlania zawartości platform internetowych. Ze smartfonu dokonujemy także zakupów, zamawiamy usługi, korzystamy z sieci społecznościowych i wykonujemy wiele innych czynności w sieci. Nic więc dziwnego, że nowoczesna strona www powinna być dostosowana do urządzeń przenośnych (ang. responsive web design) i poprawnie wyświetlać się na różnego rodzaju ekranach niezależnie od ich rozmiaru.

Zbieranie danych i ich bezpieczeństwo

Bez względu na to, czy prowadzisz sklep internetowy, bloga, portal z ogłoszeniami czy serwis społecznościowy, pozyskiwanie kontaktów i danych użytkowników będzie Twoim priorytetem. Do zbierania kontaktów, adresów e-mail oraz innych danych, służą formularze umieszczane na odpowiednich podstronach. Informacje od użytkowników pozwolą Ci planować działania marketingowe i promocyjne, a także lepiej pozycjonować swoje towary i usługi pod kątem potrzeb i preferencji potencjalnych klientów. Aby zachęcić użytkownika do podania swoich danych kontaktowych, warto zaproponować mu coś ekstra – np. darmowego e-booka czy zniżkę na zakupy w sklepie internetowym.

Pozyskując dane osobowe, szczególną uwagę powinieneś zwrócić na kwestie związane z ich odpowiednią ochroną, szczególnie w kontekście obowiązywania nowego unijnego rozporządzenia o ochronie danych. RODO nakłada na administratorów sklepów i portali internetowych nowe obowiązki w zakresie zbierania, administrowania i przetwarzania danych osobowych. Politykę prywatności, regulamin sklepu internetowego oraz pozostałe informacje należy dostosować do obowiązujących przepisów.

Podsumowanie

Choć trendy w projektowaniu internetowym zmieniają się z dużą intensywnością, warto zdawać sobie sprawę z faktu, że dostosowanie witryny do aktualnych standardów, pozwoli konsekwentnie umacniać swoją pozycję na trudnym i wymagającym rynku. Oszczędny, atrakcyjny design, merytoryczna treść, wezwanie do działania czy skuteczne pozyskiwanie danych od użytkowników uczynią Twoją witrynę bardziej przyjazną i pomogą podnieść pozycję serwisu w wyszukiwarkach, co przełoży się na zwiększenie zainteresowania ofertą Twojej firmy.

Nowoczesne strony www – skorzystaj z usług TenseApp!

TenseApp! to zespół specjalistów tworzący nowoczesne, funkcjonalne i atrakcyjne dla użytkowników strony internetowe w oparciu o aktualne trendy i standardy web designu. Zlecając nam wykonanie platformy internetowej, masz pewność, że wdrożymy dedykowane rozwiązania, w pełni dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb, co pozwoli stronie zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i dawać mnóstwo satysfakcji – zarówno Tobie, jak i potencjalnym klientom. Skontaktuj się z nami i określ swoje potrzeby już dziś!

Michał Zarzycki
Michał Zarzycki
Specjalista ds. sprzedaży stron www. W handlu obecny odkąd pamięta. Zawsze doradzi najlepsze rozwiązanie i zaplanuje optymalną strategię działań.
Komentarze